środa, 19 marca 2014

132. Finlandia


Podejrzewam, że większość z Was, gdy tylko spojrzała na tą kartkę, już wiedziała, kto jest jego autorką. Ze mną tak nie było. Spodobała mi się, owszem, bo jest zabawna i kolorowa, mimo że nie przepadam za kartkami rysunkowymi, podziękowałam nadawcy, skan zapisałam jako "Finlandia cartoon" i w błogiej nieświadomości żyłabym sobie jeszcze długo, gdybym na forum postcrossingowym nie zobaczyła, że ktoś otrzymał kartkę wyraźnie z tej samej serii, ponieważ widniały na niej te same roześmiane starsze panie.
Tak, tak, moi drodzy - to jest kartka autorstwa Inge Löök. Bardzo wielu postcrosserów ma ją w swoich preferencjach, ale ja jestem prostym człowiekiem, który chciałby dostać ładny widok miasta, gór itp, a o żadnych Anne Taintor, Anne Geddes czy innych Inge Löök nie słyszałam. Teraz jest mi trochę głupio, że nie podziękowałam nadawcy tak, jak na to zasługuje, wszak wysłał mi bardzo poszukiwaną przez innych kartkę. 
Inge Löök jest fińską ogrodniczką i ilustratorką, która inspiracje czerpie ze wszystkiego, co ją otacza, a do stworzenia postaci "Ciotek" widocznych na tej kartce, zainspirowały ją dwie sąsiadki z Helsinek - Alli i Fifi. Autorka mówi, że wyglądały prawie tak samo i czerpały mnóstwo radości z życia. Tą radość widać na każdej z kartek, gdzie obydwie panie zachowują się tak, jakby kompletnie nie zauważyły upływu czasu i myślały, że nadal mają po 10 lat. Nie sposób się nie uśmiechnąć na ich widok :)
Dla zainteresowanych - link do strony o Inge Löök na pinterest, gdzie możecie znaleźć więcej rysunków z "Ciotkami".

I suppose that most of you already knew who's the author of the postcard in the moment you looked at it. I didn't. I liked it, indeed, because it's funny and colourful, despite I'm not quite keen on cartoon cards, I thanked the sender, I saved the scan as "Finland cartoon" and I would live in a blissful ignorance for a long time if I didn't notice a card, apparently from the same series, at the postcrossing forum. It showed the same cheerful elderly ladies.
Yes, yes, my dear - this is Inge Löök's postcard. Many postcrossers listed them in their preferences, but I'm a simple girl who just wants to receive some nice city view, mountain view, etc. and I never heard about any Anne Taintor, Anne Geddes or other Inge Löök. Now I feel a little bit stupid that I didn't thank the sender in the way he deserved, though he sent me a really desired by others card.
Inge Löök is a Finnish gardener and illustrator which gets inspired by everything that surrounds her and she was inspired to create the two "Aunties" from this card by her two neighbours from Helsinki - Alli and Fifi. The author says that they looked almost the same and enjoyed life a lot. This joy can be seen at every card where both ladies behave in the way they didn't notice the time passing and thinked that they were still 10. There's no way not to smile when you look at them :) 
For some interested - here's the link to a page about Inge Löök at pinterest where you can see more illustrations with "Aunties".    

 

3 komentarze:

  1. Widziałam wiele kartek z tej serii autorstwa Look, ale mi one się średnio podobają ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi się bardzo podoba ta radość, która aż bije od tych kartek. Widać, że babki na zdjęciu mają niesamowity fun :D

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja jestem jej fanką :)

    OdpowiedzUsuń