poniedziałek, 17 września 2012

14. Turcja

Moja pierwsza kartka z Turcji.




Napis na kartce znaczy "Uczta, Dostać błogosławieństwo". Nie znam języka tureckiego ani arabskiej gramatyki, dlatego nie mam pojęcia czy chodzi o to, że ucztując dostajemy błogosławieństwo, czy może o coś innego. Czy jest na sali ktoś znający turecki? :)
Przyznam się również do mało chlubnej rzeczy - przed wypisaniem etykiet sprawdziłam, na jakim kontynencie leży Turcja. Odpowiedź: 97% należy do Azji, a 3% do Europy. Najbardziej zmyliły mnie starania tego państwa o dostanie się do Unii Europejskiej. 
Mam nadzieję, że w przyszłości dostanę kartkę przedstawiającą jakieś tureckie miasto, żebym mogła więcej napisać o tym fascynującym kraju :)

My first card from Turkey.

The inscription on the card means "Feast, Get blessed". I don't know Turkish, nor arabian grammar, so I have no idea if it means that we get blessed by feasting or maybe something else. Is there anybody who knows Turkish? :) 
I have to avow to something not very glorious - before writing the labels I've checked the continent where Turkey lies on. Answer: 97% belongs to Asia and 3% to Europe. I got confused because of efforts of this country to get into the European Union.
I hope to receive a card showing someTurkish city in the future, so I could write something more about this fascinating country :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz