czwartek, 6 września 2012

9. Finlandia

Ta kartka wywołała naprawdę szeroki uśmiech na mojej twarzy - Muminek!



Kartka o niezwykłym kształcie z postacią z mojej ulubionej bajki z dzieciństwa (pomijając "Gumisie"). Moją ulubioną bohaterką "Muminków" była Mała Mi, a Włóczykij był moją pierwszą miłością. Oczywiście jak każdy bałam się Buki i chyba do tej pory nie chciałabym dostać kartki z nią :) 
Jako ciekawostkę mogę powiedzieć, że w Tampere, dużym fińskim mieście, znajduje się muzeum "Dolina Muminków", a w Naantali niedaleko Turku mieści się park rozrywki "Dolina Muminków", gdzie można m.in. podziwiać dom Muminków.

This card put a big smile on my face - Moomin!

Extraordinary shaped card with a character from my favourite childhood cartoon (except from "Gummi Bears"). My favourite character of "Moomins" was Little My and Snufkin was my first love. Of course, as everyone, I was scared of the Groke and I think I still wouldn't be very happy if I received a postcard with it :)
As a curiosity I can say that there's a museum "The Moominvalley" in Tampere, big Finnish city, and in Naantali near to Turku is the Moominvalley Amusement Park located where you can see. e.g. the Moomin House.


Znaczek z Muminkiem dopełnił szczęścia :)




A Moomin stamp completed my happiness :) 

2 komentarze:

  1. Też bardzo lubię Muminki ;) Świetna kartka i znaczek!

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczności! Uwielbiam jak znaczek nawiązuje do motywu na kartce :)

    OdpowiedzUsuń