czwartek, 7 lipca 2016

168. Kenia



Ta wspaniała pocztówka z dość rzadkiego kraju przyszła do mnie od mojej wspaniałej koleżanki ze studiów, Madzi. Pamiętała o mnie, gdy wyjeżdżała do pięknej Kenii, dlatego teraz z dumą prezentuję ten kraj na blogu. Czy wiecie, że..

1. nazwa tego kraju pochodzi od "Mount Kenya", która w języku kikuju "Kere-Nyaga" oznacza "góra bieli"?
2. wierzy się, że w górze Kenya swoją siedzibę ma bóg plemienia Kikuju, Ngai?
3. motto tego kraju brzmi "Pracujmy razem"?
4. w Kenii nie pije się napojów zimnych, a jedynie gorące lub w temperaturze pokojowej?
5. w rezerwacie Samburu można spotkać wszystkie gatunki kotów afrykańskich?
6. kraj ten uznaje się za kolebkę ludzkości, ponieważ tu znaleziono pierwszą czaszkę Homo sapiens?
7. w Kenii znajduje się prawie 200 lotnisk, z czego jedynie 16 ma utwardzoną nawierzchnię?


 

7 komentarzy:

  1. Piękna pocztówka, aż mnie zazdrość zżera ;) Gratuluję takiej zdobyczy.
    Hm... mam znajomą również Magdę, która jakiś czas temu też była w Kenii... Może mamy tą samą znajomą? Czy może Twoja koleżanka nie była czasem na jakimś wyjeździe skautowym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :)
      Nie, to na pewno nie ta Madzia :D

      Usuń
  2. przepiękna zdobycz, gratuluję! chciałabym kiedyś pojechać na takie safari gdzie z bliska można zobaczyć te przepiękne zwierzęta afrykańskie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale perełka!!;-) jeszcze nie mam w swojej kolekcji Kenii,ale cały czas szukam osoby chętnej do wymiany ;)
    Pocztówka idealna ten napis,flaga i dzikie zwierzęta dodają jej urok;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale perełka!!;-) jeszcze nie mam w swojej kolekcji Kenii,ale cały czas szukam osoby chętnej do wymiany ;)
    Pocztówka idealna ten napis,flaga i dzikie zwierzęta dodają jej urok;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejku, ale zdobycz! Gratuluję serdecznie :) Kenii nadal nie ma w mojej afrykańskiej kolekcji, choć już dawno powinna tam być. Niestety, pewien mężczyzna wystawił mnie do wiatru i nic z tej wymiany nie wyszło ostatecznie. Świetnie, że na pocztówce znajduje się nazwa kraju. Lubię takie kartki.

    OdpowiedzUsuń




  6. تقدم شركة تاج 0551844053 افضل خدمات التنظيف للمنازل والبيوت وكذلك ايضا تنظيف السجاد والموكيت والمجالس وبيوت الشعر
    بالدمام والخبر تنظيف فلل وشقق ومطاعم نقدم عمليات التنظيف الشاملة بمفهموها العصرى والحديث
    شركة تنظيف بالدمام
    شركة تنظيف منازل بالدمام
    شركة تنظيف خزانات بالدمام
    شركة تنظيف سجاد بالدمام
    شركة تنظيف فلل بالدمام
    شركة جلي بلاط ورخام وسيراميك بالدمام
    شركة تنظيف شقق بالدمام
    شركة تنظيف مجالس بالدمام
    شركة طيوب لتسليك المجارى بالدمام
    شركة مكافحة الحمام بالجبيل والقطيف




    OdpowiedzUsuń